9 marca 2015

Pancake - naleśniki - wegetariańskie

Ciągle szukam fajnych przepisów na naleśniki, które nie zawierają jajek. Ten przepis podpatrzony na rosyjskojęzycznym blogu z małymi zmianami, mogę śmiało polecić. Można go zrobić w wersji wegetariańskiej i wegańskiej, kto jak woli.

Będziemy potrzebowali:

1 szklankę owsianki

1 szklankę mąki

1/2 łyżeczki sody

6 łyżek puree jabłkowego ( ja zrobiłam z jabłek i dodałam 1 łyżkę cukru, więc zredukowałam też ilość cukru do 2 łyżek, możecie też użyć gotowe pure bez cukru)

1 łyżeczka octu winnego

3,5 - 4 łyżki cukru

1 szklanka mleka ( dla wersji wegańskiej mleko np migdałowe)

Cynamon do smaku


Owsiankę wrzucamy do blendera i rozdrabniamy. Otrzymujemy mączkę owsianą, którą mieszamy z mąką, cukrem i cynamonem. Gasimy sodę octem i dodajemy do suchej masy. Następnie dodajemy puree jabłkowe i mleko. Mieszamy wszystko dokładnie. Smarujemy patelnie olejem tylko raz! Smażymy nasze naleśniki. Moje wyszły takie. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz